Australië de eerste dagen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu Australië de eerste dagen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu

Australië de eerste dagen!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 Februari 2016 | Australië, Cairns

Hellooo Nederland,

Sinds vrijdag ben ik een Aussie! Terwijl het bij jullie volop middag is lig ik in bed om deze eerste blog te maken. Het is hier negen uur later dan bij jullie dus dag en nacht lopen een beetje langs elkaar heen.

Zoals vele van jullie weten studeer ik Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs aan het Saxion in Deventer. Nu ik in het tweede jaar zit is (buitenland)stage verplicht . En dus hier zit ik dan in Australië, in Cairns (voor diegene die niet weten waar het ligt: in Queensland, het Noordoosten van het land). Down Under dus!! De keuze was reuze maar waarom dichtbij blijven als ik ook naar dit paradijs kan?! Woensdag ben ik vertrokken vanaf Amsterdam en pas vrijdag ben ik hier op de bestemming aangekomen. In totaal dus een reis gemaakt van ongeveer 40 uur. Als je wil langskomen, hou je vooral niet tegen want het is het nu al waard!

Het begon bij Schiphol. Nick, mijn ouders en zussen hebben me uitgezwaaid en na wat traantjes was het dan echt tijd om te gaan. Samen met vier andere studiegenoten (die hetzelfde gaan doen als ik) stapte ik het vliegtuig in naar Dubai. We vlogen met Emirates in het grootste vliegtuig ter wereld en er was zelfs WiFi aan boord, nou ik vermaakte me dus prima haha! Eenmaal in Dubai aangekomen vlogen we naar Perth en daarna naar Sydney. En toen was ik er nog steeds niet…ook al was ik wel ruim 30 uur verder.. Het laatste vliegtuig ging naar Cairns. Eenmaal aangekomen en de koffers gepakt gingen we naar het hostel waar we de komende vijf maanden zullen gaan werken. Ik ging bijna van mijn stokje toen we stonden te wachten op de taxi..wat een hitte hier! Eerste gevoel: alsof je in de vlindertuin van de dierentuin loopt. 30 graden, lekker tropisch en volop zon (ik mag natuurlijk niet klagen) maar met een lange broek, vest en dichte schoenen was het niet zo leuk haha. De reis is verder allemaal goed verlopen.

Eenmaal aangekomen in het hostel leerden we al gelijk wat mensen kennen en liet iemand ons de kamer zien. Ik slaap samen met Elien op een kamer, fijn om iemand bij je te hebben die ook Nederlands is en hetzelfde meemaakt. Er is gelukkig airconditioning (die dan ook de hele dag aanstaat) anders was ik hier al wel weggesmolten. Ook is er door het hostel gezegd dat we vandaag een kast zouden krijgen en een koelkast. Maar deze cultuur begin ik nu al te kennen, want er is nog niks geregeld en alles gaat op een lekker laag pitje. Maargoed les 1 van vandaag was al wel dat ik maar niet teveel verwachtingen moet hebben haha. s

We zijn gisterenavond met z’n vijven uit eten geweest en hebben een beetje rondgelopen over ja wat was het, een soort boulevard. Om negen uur ’s avonds ben ik mijn bed ingedoken aangezien ik zo moe was van de hele reis en ik wilde een jetlag voorkomen. Dat is wel gelukt volgens mij. Ik werd vanmorgen wakker om zes uur. Wel klaarwakker, maargoed ik zit nu wel gelijk in het ritme en heb lekker wat uurtjes achter elkaar doorgeslapen. Om acht uur zijn ik en mijn kamergenoot Elien eruit gegaan om te gaan hardlopen. Dat was al amper te doen omdat het al zo heet was, maargoed we hebben het overleeft. Daarna zijn we “The Lagoon” in gesprongen. Een heel groot zwembad dat hier in Cairns is aangelegd omdat je in de zee niet kan zwemmen vanwege alle kwallen/beesten en weet ik wat allemaal. Lekker afgekoeld en om negen uur begon de aqua aerobics! Het hele zwembad deed mee en het voelde net alsof ik in Spanje was bij een animatieteam. De muziek ging aan en daar gingen we dan! Een uur met de brandende zon boven ons in het zwembad gesport: heerlijk. Het nadeel is wel dat ik op dag één al gelijk m’n gezicht heb verbrand aangezien ik geen zonnebrand heb meegenomen van thuis en om acht uur vanochtend er nog niet aan had gedacht om dat te gaan kopen..dom dom dom dus. Dus zit ik nu met een volle laag aftersun op mijn gezicht dit verhaal te schrijven.

Maar goed dat na deze al actieve morgen zijn we een beetje Cairns gaan verkennen en hebben we wat boodschappen gedaan. Tegen een uur of drie zijn we weer naar het zwembad gegaan en zo hebben we ons goed vermaakt. Daarna werd het tijd voor de barbie (zoals ze dat in Australië zeggen)…een barbecue in het park! Het is zo raar dat ik hier loop en ik besef nog steeds niet echt waar ik ben. Ik ben dan wel de evenaar over gevlogen, maarja dan heb je ook wat! Mensen relaxen overal, het uitzicht dat ik zie..Geweldig! Zo mooi!

Maandag begint de stage. Het bedrijf waar ik ben heet Sun Tourism. Een beetje lastig uitleggen en ik weet er zelf ook vrij weinig van. Maar zoals zij mij zeiden hebben ze drie hostels en zes barren. Maar we zien het allemaal wel maandag. Ik zit nu bij een hostel dat ook van Sun Tourism is en dat Global Backpackers heet. Ik heb bewust gekozen voor een backpackers hostel. Ik wil de wereld zien, nieuwe mensen en culturen leren kennen. Dat gaat hopelijk lukken zo! 13 juni ben ik klaar volgens het contract. Maar misschien nog wel een paar dagen eerder. Na mijn stage ben ik nog van plan om nog vier of vijf weken te gaan reizen om de hele Oostkust van Australië te zien en uiteindelijk vanaf Sydney weer naar Nederland te vliegen. Zo ziet het er dus allemaal een beetje uit..

Voor als je nu bij deze zin bent: applausje voor jezelf! Want ik heb een aardig stukje getypt, maar ik zal nu stoppen. Ik zal proberen jullie snel weer te laten weten hoe het gaat. Foto’s komen deze week. Maar tot nu toe hoef je je geen zorgen om mij te maken, ik vermaak me prima!

Liefs uit Skippyland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi allemaal, Ik ben Judith Woordes, 20 jaar oud en studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Met deze studie reis ik veel de wereld over en heb ik onder andere steden in Europa gezien, maar ook ben ik in Amerika, Suriname en Australië geweest. Nu is het tijd voor een volgend avontuur! In september ben ik begonnen aan de Hogeschool van Amsterdam met de minor 'Internationalisering: werken in ontwikkelingslanden'. Hiervoor ga ik in oktober voor twee maanden naar Tanzania om te gaan werken bij Ajabu Adventures, een Nederlandse touroperator. Via deze weg wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van mijn ervaringen! Liefs Judith

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 21 December 2017

Tanzania 2017!

03 Februari 2016 - 10 Juli 2016

Australië 2016!

Landen bezocht: