Skydiven, raften en een koala geknuffeld! ✓ - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu Skydiven, raften en een koala geknuffeld! ✓ - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu

Skydiven, raften en een koala geknuffeld! ✓

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 April 2016 | Australië, Cairns

Tijd voor een nieuw verslag! Zo gek dat het alweer april is.. 2 maanden geleden begon ik aan het avontuur, alsof het de dag van gisteren was.

Pff waar moet ik beginnen denk ik nu.. in de tussentijd heb ik weer zoveel meegemaakt. Allereerst moet ik jullie zeggen dat dit het mooiste is wat er is. Het is hier onbezorgd en zo genieten: de sfeer, de mensen, het weer, alles. Mijn conclusie is dat reizen het beste is wat er is. Ook al zit ik dan op één plek voor stage, je ontmoet zoveel nieuwe mensen met allemaal dezelfde gedachten. En nu je hier alleen zit heb je zoveel tijd om na te denken over wat je nou echt belangrijk vindt en hoe je bent. Mijn plan was om vanaf 10 juni als ik klaar ben met stage, 4 weken te gaan reizen. Maar dit heb ik veranderd naar 8 weken, alles eruit halen wat erin zit. En dus kom ik in augustus pas thuis. Nog 4 maanden te gaan in het mooie Australië!

Ook al acht weken werk er dus op zitten. Er veranderd niet zo veel op dat gebied, maar achja dat vind ik ook niet erg. Ik werk 5 dagen per week, maar ook in 5 verschillende “bedrijven”. Elke dag werk ik dus ergens anders. Dit zorgt voor veel afwisseling. Ik ben hier gekomen met 4 andere Nederlanders en op dit moment zijn er 2 daarvan in Airlie Beach om daar te werken. Dit is een plaats 10 uur rijden verderop, bij de Whitsundays. Als je tijd over hebt moet je het echt even Googlen, want dat is echt paradijs! Witte stranden pfff…zo mooi. Over 3 weken ga ik daar samen met Elien & Jasper ook heen om daar vervolgens 4 weken te gaan werken, iets waar ik nu al naar uit kijk! Daarna hoef ik nog maar een paar weken en dan is de stage al voorbij als je het zo bekijkt.

Ondanks dat ik dan 40 uur per week werk blijft er heel veel tijd over voor leuke dingen! Met Elien ben ik nog naar een ander strand geweest, maar ook daar mochten we weer niet zwemmen vanwege krokodillen en kwallen. Wat dat betreft hebben we een slecht seizoen uitgekozen. Het zou hier trouwens ook regenseizoen moeten zijn, maar nergens last van hoor. Af en toe een wolkje maar nog steeds boven de dertig graden elke dag.

Een paar weken geleden zouden de jongens gaan bungeejumpen. Elien en ik hadden besloten om mee te gaan kijken. Toen we daar waren hebben we besloten om toch ook zelf iets te gaan doen. We hebben de bungeeswing gedaan samen door de jungle. We wisten eigenlijk niet zo goed wat het was, maar we dachten we doen het maar haha. Dus wij in een soort hangmat samen om vervolgens 50 meter omhoog te worden getrokken. Toen we zo hoog in de lucht waren hadden we allebei een taak: Elien had de GoPro en moest ons filmen, terwijl ik het touw had en moest trekken. We waren zo hoog dat we in de verte een vliegtuig zagen en mooi uitzicht over Cairns. Wij allebei vol spanning, dus ik trekken aan dat touw. En toen gingen we hoor! Wij hard gillen natuurlijk, maar een echte kick.

Een week daarna gingen we met z’n vijven raften. Wat een dag weer als ik er nu over na denk. We gingen met een bus die ons helemaal hoog de bergen in bracht en toen we na 2 uur uit de bus stapten hoorde ik de rivier al en kreeg al buikpijn van de spanning. We waren op zo’n grote hoogte..Ik dacht alleen maar: wat heb ik geboekt? We moesten in de bus een dvd bekijken met wat je moest doen als er dit gebeurde of dit etc. Naja, toen moest het gebeuren, hup die boot in. Ik dacht: zo dicht mogelijk bij de instructeur blijven zitten. We hadden extreme raften geboekt, niks rustigs aan dus haha. Nou pff zo eng aan het begin haha. Je hebt gewoon helemaal geen invloed op die rivier. Die stroming was zo gigantisch sterk, niet normaal. Nou na de eerste 2 rotsen vloog ik al uit die boot.. Als enige natuurlijk. Peddel kwijt, kop onder water en maar happen naar adem. Ondertussen was ik 5 meter verderop ergens. En elke keer boem, knal, weer een rots, weer een stroming. Toen vloog de boot nog een paar keer om… ik natuurlijk weer als enige onder die boot. Dikke paniek dus weer haha. Watervallen waar je in moest zwemmen want die zouden ervoor zorgen dat je er weer uit zou komen. Nou ook niks voor mij. Ik heb trouwens wel voor veel gelach gezorgd bij de anderen, ik ben ook niet echt bepaald een waterrad blijkt. Je moest als je uit het water was gevallen je benen omhoog doen en je lichaam. Nou wel een paar rotsen geraakt en dus en paar blauwe plekken rijker de dag erna. Ook nog van een soort klif afgesprongen. Ik weet niet echt of je het zo kan noemen maarja. Ik dacht eerst: nee hoeft niet, ik blijf wel hier. Maarja groepsdruk, iedereen ging dus moest ik ook maar mee haha. Dus dat ook maar gedaan. Ik dacht bij mezelf: fuck it, ik leef maar één keer dus ik ben er ook vanaf gesprongen. Verder waren er nog wat activiteiten in het water zelf. Zo was er een soort glijbaan van rotsen bijvoorbeeld. Verder waren er ook wat rustige momenten hoor, daar genoot ik volop van de vlinders, vogels en het uitzicht! Dat regenwoud: zooo mooi! Onbeschrijfelijk! Op dat soort momenten besef je weer waar je bent.

Verder ben ik naar de Crystal Cascades geweest, een mooie plek hier niet zo ver vandaan met ook een waterval en mooie stukken om te zwemmen. En ook ben ik met Elien naar Mossmann Gorge geweest. Allebei zijn het natuurlijke waterbronnen om te zwemmen. Dat was natuurlijk ook weer erg lachen toen ik bijna verdronk. Maar gelukkig was Elien daar om me uit de harde stroming te trekken.

Tussendoor zijn er nog steeds avondjes met een BBQ of zoals laatst om met personeel te volleyballen. Dat zijn de echte heerlijke zomerse dagen hier. Laatst St. Patricksday meegemaakt: één en al feest! En ook Pasen was dan wel een werkweekend, maar wel een leuke en drukke. Het “probleem” van werken in de bar is dat je vaak om 4/5 uur ’s middags werkt tot 12/1 uur ’s nachts. Naja ik ben de beroerdste niet voor een drankje dus vaak na werktijd gaan we nog uit.

Om dan nog even verder te gaan in de leuke activiteiten… Met Elien ben ik laatst naar Kuranda geweest, een dorp dichtbij. Daar heb ik een koala geknuffeld en zijn we naar een vlindertuin geweest waar de vlinders zo op ons kwamen zitten. Ook vlogen er vogels rond en hebben we een leuke, gezellige dag gehad. Met de skyrail gingen we in een soort van karretje over het regenwoud heen, met een uitzicht: super mooi! Een waterval gezien en veel verschillende bomen en groen. Zo lastig om dan weer uit te leggen hoe het was, maar gewoon ontzettend mooi.

Vorige week ben ik samen met Elien en een Duits meisje dat we hier hebben leren kennen, naar de Daintree River geweest. Dit is een natuurlijke rivier met krokodillen. Ook dat uitzicht was weer gaaf en lekker genieten op de boot met de wind door je haren en gaaf om krokodillen te zien in het echt. We zagen er bijvoorbeeld één van zo’n 4/5 meter aan de kant van het water liggen; wauw! Op de terugweg naar huis zijn we langs de kust gereden en hebben we mooie stranden en uitzichten gezien. Ik kan niet anders zeggen dan dat het hier prachtig is, jij zal wel denken: “nou die vind alles mooi”. Maar echt, dat is het ook!

Verder heb ik nog een week Nederlands gegeven aan twee meiden van 3 en 5 jaar. De moeder is Nederlands en de vader Australisch. Omdat de kinderen Engels krijgen op school, maar de moeder ook wil dat ze Nederlands kunnen heb ik ze een week Nederlands gegeven toen ze hier in Cairns op vakantie waren. Zulke lieve meiden, dus dat was erg leuk om te doen.

Op dit moment besef ik dat m’n blog al weer erg lang is en dat het misschien niet meer leuk is om door te lezen.. maar het hoogtepunt van m’n reis komt nu: SKYDIVEN! Woensdag was het zo ver. Samen met een andere jongen werd ik opgehaald bij het hostel en gingen we met verder allemaal Aziaten (zoals bij elke excursie 90% uit Azië komt) in een bus naar Mission Beach om daar te skydiven. Ik heb twee uur lang gekletst en had dus geen tijd om zenuwachtig te zijn. Toen we daar waren moest het dan gaan gebeuren: uit een vliegtuig springen. Toen we aankwamen bij het kleine vliegtuigje dacht ik: oh god, nu is het echt! Ik stapte in en er was geen weg meer terug. Toen we op 3000 ft waren ging de deur open. Ik dacht: “oh god moeten we nu al?” Zegt de vrouw met wie ik sprong tegen mij: “neeeeeeeee we zijn nog lang niet op de helft, we gaan springen bij 14000 ft.” Whahah oke..dat was een hele nerveuze lach haha. Ik was de vijfde die moest springen. We waren met z’n 8en dus toen we op 14000 ft hoog waren (iets meer dan 4 kilometer) ging de deur opnieuw open en werd de eerste al zowat meegezogen uit het vliegtuig. In 1 seconde waren ze weg. Het ging allemaal zo snel, voor je het weet was ik ook gesprongen. Het was zoooooooooooo gaaf!! Echt zo mooi. Het beste gevoel ooit. Die vrijheid, dat uitzicht. Uitzicht over het Great Barrier Reef! Wauwwww. De vrije val was ongeveer 60 seconde. Toen de parachute uit ging kon ik echt genieten van het uitzicht omdat we nog een paar minuten boven het water zweefden. En toen; de landing op het strand. In een woord; het was geweldig! Ik zou het zo weer doen.

Nou ik ben al weer een tijdje aan het typen dus ik vind het wel weer mooi geweest. Morgen ga ik kayakken met zonsopkomst, hopelijk zie ik dan dolfijnen en schildpadden! En verder staat op de planning om binnenkort naar het Great Barrier Reef te gaan. Het kan niet om hier al 8 weken te zijn maar nog niet daar te zijn geweest, dus daar moeten we maar verandering in brengen.

Liefs!

  • 05 April 2016 - 08:11

    Caro:

    Super verhaal Judith geniet van je tijd daar (en dat doe je zo te lezen

  • 05 April 2016 - 14:32

    Ine Gebbink:

    Judith, wat een schitterend verslag weer! En het is echt niet te lang of saai. Blijft leuk om te lezen! En gaaf dat je nog vier weken langer blijft. Groot gelijk hoor! Heel veel plezier maar weer de komende weken. Dikke kus van ons.

  • 06 April 2016 - 09:35

    Danielle:

    Ohhhh Juud, je tante waant zich weer helemaal terug in Aussie, geweldig om weer te lezen, wat een prachtig land he? Fijne tijd nog meid, ik denk aan je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi allemaal, Ik ben Judith Woordes, 20 jaar oud en studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Met deze studie reis ik veel de wereld over en heb ik onder andere steden in Europa gezien, maar ook ben ik in Amerika, Suriname en Australië geweest. Nu is het tijd voor een volgend avontuur! In september ben ik begonnen aan de Hogeschool van Amsterdam met de minor 'Internationalisering: werken in ontwikkelingslanden'. Hiervoor ga ik in oktober voor twee maanden naar Tanzania om te gaan werken bij Ajabu Adventures, een Nederlandse touroperator. Via deze weg wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van mijn ervaringen! Liefs Judith

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9112

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 21 December 2017

Tanzania 2017!

03 Februari 2016 - 10 Juli 2016

Australië 2016!

Landen bezocht: