Nog maar 3,5 week stage te gaan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu Nog maar 3,5 week stage te gaan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu

Nog maar 3,5 week stage te gaan!

Blijf op de hoogte en volg Judith

18 Mei 2016 | Australië, Airlie Beach

Heee allemaal,

Voor mijn gevoel heb ik laatst nog een blog geschreven om jullie op de hoogte te houden met wat ik allemaal doe. Maar dan bekijk ik nu mijn laatste blog en dan zie ik dat dat alweer een tijdje geleden is, sorry! Elke keer denk ik: oke ik hou het kort, maar ik kan nu alvast vertellen dat dat toch niet gaat lukken.

Elke keer moet ik weer zo erg nadenken wat ik allemaal heb gedaan..Ik doe natuurlijk ook zoveel leuke dingen dat het moeilijk is om bij te houden, maar we gaan een poging doen. In mijn vorige verslag vertelde ik dat er al 8 weken stage op zaten en dat ik er nog 10 te gaan had. Nu ondertussen hoef ik nog maar 3,5 week te werken en dan zit stage er al op. BIZAR. De tijd vliegt..ongelofelijk. Dat is iets wat ik elke dag tegen mezelf kan blijven zeggen. De tijd vliegt en ik wil hier absoluut nog niet weg. Maar het einde van mijn stage betekent ook het begin van mijn reis, iets waar ik ontzettend naar uit kijk! 10 weken lang reizen, heel erg leuk maar ook spannend! Dus nog even lekker werken en dan gaat het nog grotere avontuur beginnen.

Maar over de afgelopen weken.. Ik ben samen met Elien en Jasper naar Fitzroy Island geweest. Een eiland een uurtje van Cairns vandaan. Daar hebben we ons goed vermaakt. Allereerst gingen we kajakken op zee. Nou daar verkijk je je ook nog eens op want de zee is echt niet zo rustig als dat het soms lijkt. Het sturen is ook niet zo makkelijk als dat ik dacht, maar ik ben gelukkig blijven zitten en dat vond ik al heel wat. Het was redelijk zwaar en de volgende dag kon je dat wel merken aan je armen en je benen, maar het uitzicht was wederom prachtig. Zoals alles hier is! Het was erg leuk. Daarna zijn we wezen snorkelen en zagen we een meeeeeeeega schildpad! Wat was ik blij haha. Het reef was zo mooi om te zien, terwijl het eigenlijk een regenachtige dag was en we niet heel veel vooruit konden zien onder water. Maar al dat koraal, geweldig. Super veel visjes gezien. En gelukkig geen haaien. Want dat kan ook allemaal vertelde de man tijdens het kajakken. Hij zei dat het dan wel reef – haaien waren, maar het gevoel dat je tussen haaien zwemt is toch niet heel prettig. Ik vind het wel heel erg gaaf om allemaal te horen en ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Binnenkort ga ik met Jasper duiken, hopen dat ik dan meer zie!

Verder heb ik een tour gedaan naar allemaal watervallen in Cairns. Die tour was echt super leuk. De groep bestond uit ongeveer 20 mensen en het was erg gezellig. Ook heb ik mooie watervallen gezien, één van 18 meter hoog en zelfs een waterval wat op een glijbaan leek dus daar zijn we nog een paar keer van af gegleden.

Ook ben ik nog weer naar een ander strand geweest, je hebt er hier ook zoveel. Allemaal weer net iets anders, maar allemaal mooi. Een erg leuke dag gehad. Je kunt eigenlijk nergens in Australië zwemmen blijkt, de vlag is altijd geel/rood, eigen risico dus. Ik ben er met mijn benen in gegaan, dat was wel genoeg haha. Het is hier ondertussen herfst maar nog steeds is het rond de 30 graden omdat we nog lekker in de tropen zitten. Ik heb mijn koffer ook ingepakt op het weer in Cairns. Mijn gedachte was namelijk dat ik hier toch 4,5 maand zou zitten en die maand reizen zou ik dan wel overleven aangezien het toch overal in Australië wel warm is. Niet zo’n goede research gedaan blijkt.. Ook niet zoveel warme kleren bij me, dat wordt shoppen. En dat terwijl mijn bankrekening elke dag weer een beetje omlaag gaat en er ook niet zoveel ruimte in mijn koffer is.. maar dat zal zich ook wel redden. Ondertussen heb ik de maand reizen na 2,5 maand reizen verplaatst en is het in Melbourne en Sydney (waar ik ook heen wil gaan) nu zo rond de 15 graden. Het zou dus snel gedaan zijn met alle strandfoto’s, haha.

Toen twee weken geleden was het tijd om naar Airlie Beach te gaan! Dit is geen strand maar een plaats 10 uur verder rijden dan Cairns. Het bedrijf waar ik werk heeft in Airlie Beach ook een vestiging zitten met een hostel en een bar en dus werd ons de mogelijkheid gegeven om hier ook nog voor 3 of 4 weken te werken. Dit aanbod hebben we met beide handen aangenomen en 2 weken geleden was het al zover. Tijd voor iets nieuws, het breekt de stageperiode ook zo erg. Nu gaat het nog alleen maar sneller. Wij zijn met de nachtbus gegaan en na een nacht rijden kwamen we hier aan. We keken onze ogen alweer uit, het is hier ook geweldig mooi. Mooie blauwe zee, de haven, bergen, alles. Mijn leven hier is één en al super. Soms heb ik er geen woorden voor. En de eerste dagen dat ik in Cairns liep was alles zo mooi en nu loop ik er alsof het niks bijzonders is en woon ik er bewijze van spreken. Nu ik in Airlie Beach ben komt weer het besef dat je in een paradijs bent, wat is dit land ongelofelijk mooi. We kwamen in het hostel en Elien en ik hebben een eigen grote kamer met privé badkamer, een luxe dat we hebben in het hostel. Hier is het ook werken achter de receptie en werken in de bar. Ik werk ook40 uur per week hé, ik doe niet alleen maar leuke dingen… al lijkt dat soms wel zo haha. Maar het werk gaat goed en er zijn leuke collega’s.

De eerste dag vrij in Airlie Beach gingen we naar een waterval en een stukje rijden met de auto. De andere studiegenoten hebben een auto gekocht en dus konden we een stukje touren. Voor mij de eerste keer dat ik links reed en het ging erg goed! Ik vond het nog leuk ook. Maar zo gek, zo gek. Ondertussen ben ik overal wel gewend om alles in de tegenovergestelde richting te doen qua oversteken, sloten, trappen etc. Maar rijden was toch wel even spannend in het begin. Ik moest natuurlijk niet de verkeerde bocht gaan nemen ofzo. Bij de eerste rotonde linksom gaan in plaats van rechts ging goed maar toen ik mijn richting aan wou geven gingen de ruitenwissers aan, maar achja kan gebeuren ;p. Ook dat zit aan de andere kant en linksaf slaan is niet naar onderen maar naar boven. Een paar keer toen ik wou aangeven waar ik heen ging gaf ik dus verkeerde richting aan, maar alles ging goed hoor verder haha! Schakelen met links en zo zijn er nog veel meer dingen. Maar we zijn dus naar een waterval geweest en hebben een mooie dag rondgereden in Airlie Beach.

De tweede dag vrij ben ik naar het strand gereden met Elien. We hadden het strand bijna voor ons alleen. Dat is wel wat anders dan 25 graden in Nederland en waar iedereen dan massaal naar het strand gaat. Er zaten een paar mensen naast ons kreeften te roosteren, vers uit de zee gehaald. Daar moesten we natuurlijk ook een kijkje nemen en verder erg gezellig en leuk gehad. Ik geniet zo erg van het leven. Moet er niet aan denken om over een paar maand weer in de trein te moeten naar school.

Een paar dagen geleden ben ik met een andere Nederlandse collega naar een nationaal park gereden 1,5 uur hier vandaan. We reden al erg vroeg weg in de ochtend omdat je dan zonsopgang kon zien met kangoeroes. Helaas waren we te laat en waren ze niet meer op het strand, maar wel in het wild te zien. Ik heb een paar tamme kangoeroes gezien en de eerste selfie is een feit! Wat een prachtige beesten, wat was ik gelukkig haha. Toen ik het collega’s vertelden keken ze me echt aan alsof ik over een hond praatte. Voor hun de meest normale zaak van de wereld, voor mij niet. Onderweg ernaar toe hebben we nog een stuk of 3 dode kangoeroes langs de weg zien liggen, ook normaal blijkbaar.

Verder hebben Elien en ik in onze kamer leuke huisdieren. Een salamander, spin of kakkerlak in je kamer is niet gek en een kakadu op je balkon kan ook allemaal. Men wat zijn die beesten groot, ik zat recht in mijn stoel. Maar wel heel mooi natuurlijk! Wat minder is… is dat er een python in het hostel zit. Gasten hebben foto’s laten zien bij de receptie van een python die in het hostel zit. Mijn collega zat op dat moment alleen bij de receptie en kon dus niet weg om te gaan kijken. Later toen er iemand ging kijken was de slang op die plek verdwenen. Maar ja weet je wat zij dan zeggen? “Ach het is maar een python, die doen niks”. Nou… mijn god.. Zo’n dikke vette slang.. Hij is nu nog steeds niet gevonden en het is al een paar dagen geleden. Maar stel je voor dat dat beest in je wc of bad zit…dan lach je niet meer.

Leuker nieuws is dat Elien en ik gisteren en vandaag op zoals wij het noemen; vakantie zijn geweest! We zijn twee dagen naar Hamilton Island geweest. Het grappige is dat we vorig jaar op school over dit eiland hebben gehoord en dat ik toen dacht: “ohhh daar moet ik heen”. En nu zijn we er geweest, onwerkelijk! Het eiland was één van de eilanden van de Whitsundays. Misschien wel een van de mooiste dingen die ik heb gezien. Hier hebben we heerlijk met een golfkarretje een hele dag het eiland rond gecrost, cocktails gedronken, gezwommen, in de zon gelegen, zonsondergang gekeken, lekker uit eten geweest, in bad geweest en geslapen in de meest luxe kamer waar ik ooit heb geslapen. Het was zo leuk en mooi. Gelukkig hebben we 366 foto’s die ons kunnen herinneren aan deze dagen.

Stage is dus nog maar 3,5 week. En volgende week hebben Jasper en ik 3 dagen vrij gekregen om de Whitsundays te gaan doen! Dat betekent 3 dagen op een boot, duiken, snorkelen, eilanden bekijken en genieten! Misschien dat we donderdag dan al weer naar Cairns gaan (maar hier weten we het nooit). Dus dat is wat ik volgende week ga doen, een leuk vooruitzicht! Verder wil ik nog een keer terug naar het nationale park en kangoeroes zien op het strand met zonsopkomst, een soort berg beklimmen met super mooi uitzicht en ik wil nog een helikopter vlucht gaan doen over het reef. Ik sta vol gepland met leuke activiteiten!

Ook moet ik nog volop bezig met het plannen van mijn reis, hoe en wat ik alles wil gaan doen. Maar 1 ding weet ik zeker; jullie zien me voorlopig nog niet terug! Ik ben er ook nog niet helemaal over uit wanneer ik naar huis wil, maar ik denk een keer midden/eind augustus. En ik wist dat
“het kort houden” niet ging lukken, sorry! Maar nu ben je weer up-to-date van mijn leuke-geweldige-leven op dit moment, haha!

Dikke knuffel uit Australië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi allemaal, Ik ben Judith Woordes, 20 jaar oud en studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Met deze studie reis ik veel de wereld over en heb ik onder andere steden in Europa gezien, maar ook ben ik in Amerika, Suriname en Australië geweest. Nu is het tijd voor een volgend avontuur! In september ben ik begonnen aan de Hogeschool van Amsterdam met de minor 'Internationalisering: werken in ontwikkelingslanden'. Hiervoor ga ik in oktober voor twee maanden naar Tanzania om te gaan werken bij Ajabu Adventures, een Nederlandse touroperator. Via deze weg wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van mijn ervaringen! Liefs Judith

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 9114

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 21 December 2017

Tanzania 2017!

03 Februari 2016 - 10 Juli 2016

Australië 2016!

Landen bezocht: