Klaar met stage! What's next?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu Klaar met stage! What's next?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Woordes - WaarBenJij.nu

Klaar met stage! What's next?!

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Juni 2016 | Australië, Cairns

HET ZIT ER ALWEER OP!

Stage is voorbij! 4,5 Maand gewerkt in een geweldige stad met geweldige mensen en ik heb een geweldige tijd gehad. Dat is het eerste waar ik aan moet denken wanneer ik aan de afgelopen maanden denk. Ik knipper met mijn ogen en het is allemaal al voorbij. Wat heb ik genoten van het weer, de sfeer, alle leuke tripjes, vrije dagen, avonden uit en ga zo maar verder. Dan heb ik ook nog een maand in Airlie Beach mogen werken wat er voor zorgde dat het allemaal nog sneller ging. Nu is het vanavond tijd voor de afscheidsparty en dan gaan we op naar het volgende avontuur!

Wat ik de laatste tijd heb gedaan; .. het begon met een reef flight! In een klein vliegtuigje heb ik een vlucht gemaakt over het Great Barrier Reef. Ze noemen het niet voor niks “Great” (Barrier Reef).. Jezus wat was dat mooi. Elke keer denk ik bij mezelf als ik zulke dingen doe: “Judith geniet van dit moment, kijk waar je bent”. Ik kreeg er kippenvel van, om alles zo te zien vanuit de lucht, in één woord: geweldig! Je beseft niet altijd waar je bent.. We vlogen over de Whitsundays. De Whitsundays bestaan uit 74 eilanden die gelegen zijn aan de oostkust van Australië in het hart van het Great Barrier Reef en ontdekt zijn door James Cook. De eilanden zijn begroeid met bossen en op vier na zijn het allemaal nationaal parken. Aan de oostkant van Whitsunday Island ligt Whitehaven beach, dat in de top vijf mooiste stranden van de wereld staat. En JAWEL! Dit heb ik gezien!! Het zand was oogverblindend vanwege het hagelwitte strand. Zo’n mooi strand heb ik nog nooit gezien. We vlogen een tijd lang over de zee en ik zat naast de piloot (lucky me natuurlijk) toen hij tegen mij zei: nu begint het reef. Dat was zooo gek! Het leek wel een koepel/cirkel met zee en reef. Opeens werd het water heel helder blauw en zag je allemaal koraal vanaf bovenaf en verschillende kleuren. Zo gek (zie foto’s op Facebook en je weet wat ik bedoel haha). Vanaf hier zag ik het wereldberoemde “Heart Reef”. Dit reef is in de vorm van een hart, zo bijzonder ook. Ik stuurde foto’s naar vriendinnen en de eerste reacties waren: “Heb je die foto’s zelf gemaakt? Het lijkt wel nep”. Haha, alle foto’s zelf gemaakt! Het verbaasd me helemaal niks dat het Great Barrier Reef één van de zeven natuur wereldwonderen is! Ook bizar eigenlijk als ik er nu over na denk dat ik de Grand Canyon heb gezien in Amerika en nu het Great Barrier Reef in Australië, nummer 1 & 2 van wereldwonderen in de wereld.

Maar dat was de reef flight dus. Echt heel bijzonder en mooi. Een paar dagen later ben ik met Jasper naar de Whitsundays geweest op de boot! 3 dagen zeilen, duiken, snorkelen, zwemmen, zonnen, genieten & overnachten op een boot. Met een leuke gezellige groep van 26 mensen was het zover! Ik heb hier voor het eerst gedoken. In het begin was ik wel een beetje zenuwachtig maar toen ik eenmaal onder water was gaf het zo’n rustgevend gevoel! Ik heb de mooiste vissen gezien; groot, klein, blauw, groen, geel, wit, rood en ga zo maar door, gestreept, gestipt: alles wat je maar kon bedenken was daar. We hebben gezwommen met schildpadden die reusachtig waren en ’s avonds hebben we zelfs naast de boot haaien gezien! We zijn alle drie de dagen ongeveer alleen maar in het water geweest en hebben dus veel moois gezien. Ook dit is onbeschrijfelijk. Zonsopkomst gezien & zonsondergang. Lekker de wind door je haren en ’s avonds gezellige avonden gehad met alle mensen op de boot. Je leert weer zoveel mensen kennen van over de hele wereld. En dan heb ik het zo leuk dat ik na die drie dagen weer denk: “zie ik ze ooit weer?” Dat is het absolute nadeel van reizen. Maar de herinneringen zijn voor altijd! Ik heb een super boot trip gehad.

Dit was nog in Airlie Beach. Toen ik terug was in Cairns ben ik nog 2 dagen naar het Great Barrier Reef geweest. Ook weer gedoken. In totaal 5 keer gedoken maar elke keer weer zulke verschillende dingen gezien. Het weer was perfect want er was weinig wind en bijna geen golven. Het beste weer om alles goed te zien! En ik sta op de foto met nemo! En dat waren mijn laatste dagen vrij. Verder heb ik veel gewerkt en nu zit stage er dus op. Wat een stage, pffff. Iedereen hier die zegt het: wat heb jij geluk met zo’n stage. Je bent gewoon in Australië: ja precies, nog steeds onwerkelijk! Ik vier een beetje vakantie, ik werk een beetje, maak een keer een verslagje voor school maar heb de tijd van mijn leven. En nu wil ik Cairns niet verlaten.. Maar een nieuw avontuur staat klaar voor de komende maanden!

DE KOMENDE TWEE MAAND:
What’s next…..?! Ik heb mijn vlucht naar huis nu definitief geboekt: 15 augustus is de dag! Deze maandagavond om 20.00 uur land ik als het goed is op Schiphol. Maar in de tussentijd staat er veel op de planning! Het was niks voor mij.. maar tot een paar dagen geleden wist ik nog niet wat ik ging doen met mijn reis. En voor degene die mij goed kennen: die weten dat dit niks voor mij is haha! Normaal ben ik altijd zo van het plannen en het regelen. Nou..en nu? Mijn hele reis was nog één groot vraagteken tot drie dagen geleden.

Ik heb een vlucht geboekt voor aankomende woensdag naar Darwin. Hier zal ik een paar dagen blijven en vanaf Darwin ga ik met een tour naar het Kakadu National Park en naar het Litchfield National Park. Daarna ga ik richting Alice Springs. Dit is de outback van Australië en staat ook wel bekend als het Red Centre. Als je googled naar Australië krijg je hier altijd foto’s te zien van de Uluru (berg). Nou hier ga ik dus ook heen, samen met nog allemaal andere mooie plekken. Maar het is allemaal een beetje lastig uitleggen. Maargoed dus kortom een reis door het “echte” Australië! Vanaf Alice Springs ga ik dan naar Adelaide, wat helemaal in het zuiden van Australië ligt. En waar het winter is en heeeeeeel koud.. Vanaf daar ga ik de Great Ocean Road doen naar Melbourne en vanaf Melbourne naar Sydney en omhoog de oostkust. Uiteindelijk zal ik vanaf Brisbane naar huis vliegen. Hier heb ik dus de komende 10 weken voor, 2.5 maand reizen dus! Ik zal een foto toevoegen van mijn route zodat je een beetje meer een idee hebt. En ja ik ga alleen reizen, voor als je het je nu afvroeg. In mijn ogen de beste manier om mensen te leren kennen en het beste uit mijn reis te halen omdat je dan uit je comfort zone gaat en het allemaal op eigen houtje moet doen. Ik kijk er dus erg naar uit om te gaan reizen. Maar aan de andere kant vind ik het hier in Cairns ook allemaal zo leuk dat ik ook niet weg wil. Ik ga mijn lieve kamergenootje Elien wel erg missen en de andere stagiaires waarmee ik zoveel omging natuurlijk ook . Eerst ken je elkaar alleen van school en nu voelt Elien als een hele goede vriendin. Je bent 24/7 met elkaar, je werkt op dezelfde plekken, slaapt op dezelfde kamer, eet samen, ga zo maar verder. Je deelt alles. En nu gaan we allebei ons eigen ding doen wat toch ook wel spannend is.

Maar nieuwe plaatsen zien en dingen doen is ook erg goed. Een groot avontuur! Maar ik ga uit van het beste en we zien het allemaal wel. Ik hoop dat het leuk wordt en allemaal goed komt. Zo niet, dan zien jullie me misschien wel eerder terug, maar daar ga ik absoluut niet vanuit want ik vind het geweldig hier! Mijn nieuwe verslaving is ook zeker gevonden: zoveel mensen leren kennen uit alle delen van de wereld dat de volgende reizen al in gedachten gepland staan om ze te komen bezoeken! (Samen met Elien natuurlijk) Jammer dat we in september nog naar school moeten.. :(

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn reis door middel van foto’s op Facebook & Instagram. Maar ik ga geen blog meer bijhouden. Bespaart jullie weer wat tijd, haha!

Tot snel!

Liefs Judith.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi allemaal, Ik ben Judith Woordes, 20 jaar oud en studeer Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Met deze studie reis ik veel de wereld over en heb ik onder andere steden in Europa gezien, maar ook ben ik in Amerika, Suriname en Australië geweest. Nu is het tijd voor een volgend avontuur! In september ben ik begonnen aan de Hogeschool van Amsterdam met de minor 'Internationalisering: werken in ontwikkelingslanden'. Hiervoor ga ik in oktober voor twee maanden naar Tanzania om te gaan werken bij Ajabu Adventures, een Nederlandse touroperator. Via deze weg wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van mijn ervaringen! Liefs Judith

Actief sinds 05 Jan. 2016
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 9115

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2017 - 21 December 2017

Tanzania 2017!

03 Februari 2016 - 10 Juli 2016

Australië 2016!

Landen bezocht: